دوشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

یک وسیله‌ خودران دارای فناوری هوش مصنوعی برای تحویل کالا، جدیدترین فناوری روباتیک است که به‌زودی در خیابان‌ها ظاهر خواهد شد.

پیک روباتیک

این درحالی است که تولیدکنندگان اتومبیل‌های خودران با مشکلات ایمنی مواجه هستند.
به گزارش نیویورک‌پست، شرکت فناوری وایو روباتیکس (Vayu Robotics) یک وسیله خودران به نام «Vayu One» تولید کرده است که شبیه یک ون کوچک با رنگ آبی آسمانی است و می‌تواند با سرعتی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت حرکت و تا ۵۵ کیلوگرم کالا حمل کند. چند روز پیش هم یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیک قراردادی برای استفاده از ۲۵۰۰ دستگاه از این روبات‌های یک متر و ۸۳ سانتی‌متری امضا کرد.

در یک ویدئو از این خودران، یک کارگر فروشگاه درحال گذاشتن کالا در روبات دیده می‌شود که او را در راهروهای فروشگاه دنبال می‌کند؛ سپس این وسیله نقلیه روباتیک، کالاها را به‌سوی منازل مشتریان می‌برد و در مسیر، چاله‌های خیابان و خطوط عابر پیاده را پشت سر می‌گذارد. گاهی اوقات، یک در کناری باز می‌شود و بازوی مکانیکی Vayu One کالاها را کنار خیابان قرار می‌دهد.
نکته جالب در مورد این فناوری این است که مدل هوش مصنوعی آن به قدری پیشرفته است که نیازی به استفاده از سیستم‌های معمول «تشخیص و برداشت نور» (لیدار) که برای نقشه‌برداری از سطح زمین استفاده می‌شود، ندارد.
طبق گفته شرکت، Vayu One نیازی به نقشه‌برداری قبلی از خیابان‌ها و جاده‌هایی که قصد دارد روی آنها حرکت کند، ندارد و به‌طور خودکار عمل می‌کند. این روبات همچنین قادر است درون فروشگاه‌ها در خیابان‌های شهر و هنگام تحویل بسته‌ها روی راهروها یا ایوان‌ها حرکت کند.

کد خبر 869999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha